WSPÓŁPRACA
Jak wygląda współpraca z Biurem Rachunkowym?
W skrócie
- 1. Pod koniec każdego miesiąca Biuro sporządza listy płac oraz deklaracje ZUS dla Państwa firmy oraz przekazuje informacje o przelewach do ZUS-u i dla pracowników w wygodniej dla Państwa formie (e-mail, fax, telefon lub poprzez dostarczenie dokumentów bezpośrednio do Państwa firmy).
- 2. W ciągu następnych 10 dni klient dostarcza dokumenty do Biura lub przedstawiciel Biura dokonuje odbioru dokumentów w wyznaczonym przez Klienta miejscu i czasie.
- 3. W ciągu kilku następnych dni Biuro przekazuje informacje o wyniku finansowym za dany miesiąc oraz o ewentualnej wysokości zobowiazań podatkowych.
- 4. Biuro w imieniu Klienta wystawia potrzebne deklaracje podatkowe i podpisuje je na podstawie udzielonego pełnomocnictwa oraz dostarcza do Urzedów Skarbowych.
- 5. Biuro wypełnia wszystkie przelewy z tytułu zobowiazań podatkowych i dostarcza do klienta w dogodnej dla niego formie (e-mail, fax, telefon, dostarczenie do siedziby firmy lub na życzenie klienta Biuro może dostarczyc przelewy do placówki banku po uprzednim podpisaniu przelewów przez Klienta zgodnie z kartą wzorów podpisów w banku).
- 6.Po zamknięciu miesiąca dokumenty księgowe wraz z deklaracjami mogą być przechowywane w Biurze lub przekazywane Klientowi w całości lub w części zgodnie z życzeniem Klienta.
Informujemy, że istnieje możliwość wykonywania usługi w siedzibie Klienta za pomocą programu ksiegowego, który będzie własnością Biura lub Klienta. W takim wypadku strony ustalają termin wykonania usługi oraz wydzielają miejsce i stanowisko komputerowe z dostępem do Internetu i drukarki, na którym osoba oddelegowana z Biura będzie dokonywać rozliczeń.
SZCZEGÓŁOWO
Jeśli dopiero otwierasz działalność gospodarczą to:
Jeśli dopiero otwierasz działalność gospodarczą to:
-
1. Przed podpisaniem umowy:
- a) spotkanie informacyjne w Biurze Rachunkowym, na którym ustalamy co będzie najlepsze dla Klienta:
- rodzaj i zakres działalności gospodarczej,
- wyboru formy opodatkowania,
- rodzaj prowadzonej dokumentacji księgowej,
- skutków zatrudnienia pracowników itp., itd., - b) Klient udaje się do właściwego dla miejsca zamieszkania Urzędu Maista
i tam rejestruje Działalność Gospodarczą. Opłaty Rejestracyjne - jeżeli takowe występują (opłacasz w kasie UM), - c) jeśli zdecydowałeś się na zostanie VAT-owcem musisz jeszcze zapłacić 170zł z tytułu rejestracji dla potrzeb podatku VAT. (opłacisz go w kasie Miejscowość właściwej dla Urzędu Skarbowego - niestety nie w każdym przypadku jest to ta sama kasa),
- d)po upływie około 7 dni oczekiwania można odebrać wpis i udać się do Biura Rachunkowegow celu podpisania Umowy.
2. Podpisanie umowy:
- a)do podpisania umowy będą niezbędne następujące dokumenty:
- wpis do Ewidencji Działalności Gospodarczej (patrz pkt. 1),
- tytuł prawny do lokalu, w którym zamierzasz prowadzić działalność (jesli działalność jest prowadzona w lokalu innym niż miejsce zamieszkania),
- potwierdzenie nadania numeru NIP dla osoby fizycznej,
Niezbędne będą również następujące dane:
- PESEL,
- nr dowodu osobistego wraz z informacją o instytucji, która go wydała,
- imię matki i ojca,
- nazwisko panieńskie,
- adres zamieszkania, zameldowania i do korespondencji,
- nazwa kasy chorych,
- nazwa zakładu pracy, adres i telefon (jeśli zamierzamy prowadzić działalność pracując jednocześnie na etacie),
$- nr konta osobistego, jeśli chcemy aby zwrot podatku przychodził właśnie na to konto,(przydatne rozwiąznie)
3. Po podpisaniu umowy:
- a) w Twoim Imieniu Biuro Rachunkowe może poprowadzić następujące czynności:
- uzyskanie numeru REGON,
- uzyskanie NIP dla potrzeb podatku VAT (VAT-R, VAT-UE),
- zgłoszeniem do Urzędu Skarbowego w tym:
* wyboru formy opodatkowania,
* NIP-1,
* informacji o podpisaniu umowy z biurem rachunkowym,
* informacji o założeniu książki przychodów i rozchodów,
* pełnomocnictwa udzielonego dla biura rachunkowego,
* a także zgłoszeniem do ZUS (jako płatnik i ubezpieczony). - b)niezwłoznie po uzyskaniu numeru REGON udajesz się do banku (dowolnego swiadczącego usługi dla Firm) w celu założenia konta firmowego - masz na to 14 dni (posiadanie konta jest warunkiem niezbędnym przy rejestracji w US),
podpisaną umowę przekazujesz do Biura Rachunkowego, w celu przedłożenia do US, - c) w celu ułatwienia współpracy do dnia 5 każdego miesiąca dostarczasz do Biura Rachunkowego dokumenty księgowe
(nasz Przedstawiciel może je odebrać w Twojej siedzibie z potwierdzeniem odbioru), - * istnije mozliwość ustalenia indywidualnego planu odbioru dokumentów
- d) Biuro Rachunkowe przekazuje Tobie wysokość wyliczonych składek do ZUS w celu wykonania przelewów.
- Przelewy należy wykonać do:
- 10-go każdego miesiące jeśli nie zatrudnaisz pracowników,
- 15-go każdego miesiaca jeśli w Twojej firmie zatrudnione są inne osoby. - e) Biuro Rachunkowe przekazuje Tobie wysokość wyliczonych kwot przelewu do US z tytułu:
- podatku dochodowego płatnego do 20-go każdego następnego miesiąca po miesiacu rozliczeniowym
(np do 20 lutego za miesiac styczeń),
- podatku VAT płatnego do 25-go każdego następnego miesiąca po miesiącu rolizczeniowym, - f) Biuro Rachunkowe zaproponuje Ci możliwiść przejącia wszystkich obowiązki związanych z kontaktami z US i ZUS, jak również podczas kontroli jakiegokolwiek Urzędu.
Jeśli prowadzisz już działalność to:
-
1. Przed podpisaniem umowy:
- a) do podpisania Umowy o Świadczenie Usług będą niezbędne następujące dokumenty:
- wpis do ewidencji działalności gospodarczej,
- tytuł prawny do lokalu, w którym prowadzisz działalność,
- potwierdzenie nadania numeru NIP dla osoby fizycznej lub potwierdzenie nadania numeru NIP dla potrzeb podatku VAT,
- ostatni NIP-1,
- REGON,
- kopię ZFA i ostatnie DRA,
- umowę firmowego rachunku bankowego,
- potwierdzoną kopie złożenia do US informacji o wyborze formy opodatkowania na dany rok oraz o założeniu i prowadzeniu książki przychodów i rozchodów (oczywiście jeśli taką prowadzisz),
- kopię ZFA i ostatnie DRA,
- kopię ZFA i ostatnie DRA, - Po podpisaniu Biuro Rachunkowe "CERTS" s.c. przejmie na sie obowiązki i odpowiedzialoność jak będzie określona w statusie warunków umowy stanowiących integralną część
2. Po podpisaniu umowy:
Biuro Rachunkowe współpracuje z podmiotami gospodarczymi z różnych miast
Jedyne obowiązki klienta w zakresie współpracy na odległość:
° gromadzenie dokumentacji z całego miesiąca,
° jedna przesyłka zgromadzonych dokumentów raz w miesiącu do siedziby biura,
° możliwość odbioru przez Naszego Przedstawiciela,
Korzyści dla klienta:
°przeniesienie wszystkich obowiązków na rzecz Biura Rachunkowego,
°możliwość skupienia się wyłacznie na prowadzeniu działalnosci gospodarczej,
°pewność fachowej obsługi podatkowo-ksiegowej,
Usługi on-line:
°elektroniczny kanał komunikacji (mail), czas oczekiwania na odpowiedź do 2 h,
°raporty mailowe,
°wysyłka na maila KPiR/KH, rejestrów VAT, składanych deklaracji ...
°dowody bankowe do wpłat za zobowiązania otrzymywane na maila
°roczne porównanie form opodatkowania
°wymiana dokumentów pomiedzy biurem a urzędami i ZUS przy użyciu podpisu elektronicznego
Zufali Nam.
Obsługujemy klientów z całej Polsce, w tym również klientów mających wiele lokalizacji. Naszym celem strategicznym jest poszerzanie portfela klientów i zdobycie czołowej pozycji na rynku usług outsourcingowych w zakresie księgowości w Polsce i Europie Centralnej.
Nawiązujemy współpracę z Przedsiębiorcami z różnych dziedzin gospodarki.
Dlatego Nasza wiedza ogólna musi stac na wysokim poziomie abyśmy skutecznie mogli rozmawiac z Naszymi partnerami.
Prezentujemy kilku kluczowych klientów:
Obsługujemy klientów z całej Polsce, w tym również klientów mających wiele lokalizacji. Naszym celem strategicznym jest poszerzanie portfela klientów i zdobycie czołowej pozycji na rynku usług outsourcingowych w zakresie księgowości w Polsce i Europie Centralnej.
Nawiązujemy współpracę z Przedsiębiorcami z różnych dziedzin gospodarki.
Dlatego Nasza wiedza ogólna musi stac na wysokim poziomie abyśmy skutecznie mogli rozmawiac z Naszymi partnerami.
Prezentujemy kilku kluczowych klientów:
Biuro Rachunkowe "CERTUS" s.c. prowadzi obsługę księgową firm w następujących branżach:
Rozwijamy sie w każdej dziedzinie...
W działaniach Biura Rachunkowego "CERTUS" s.c. kładziemy nacisk na profesjonalną obsługę Klienta poprzez bliską współpracę i tworzenie długofalowych relacji.
Dążąc do pełniejszego poznania potrzeb naszych Klientów, stworzyliśmy strukturę branżową, w ramach której do poszczególnych branż przypisany jest zespół doradców posiadających specjalistyczną wiedzę i praktyczną umiejętność rozwiązywania problemów specyficznych dla danego sektora.
Rynek Medyczny
Prowadzenie działalności gospodarczej w takich warunkach wymaga nieustannego podejmowania trudnych decyzji..
Prowadzenie działalności gospodarczej w takich warunkach wymaga nieustannego podejmowania trudnych decyzji..
Rynek Budowlany
Świadczymy usługi, które charakteryzuje wysoka jakość oraz ukierunkowanie na generowanie wartości dodanej.
Rynek Handlu i Usług
Wspieramy w obniżaniu kosztów i podnoszeniu wydajności, pomagając określić długoterminową politykę zrównowazonego rozwoju...
Wspieramy w obniżaniu kosztów i podnoszeniu wydajności, pomagając określić długoterminową politykę zrównowazonego rozwoju...
TRANSPORT
Posiadamy specjalistyczną wiedzę o branży i rozumiemy zasady oraz specyfikę funkcjonowania firm logistycznych, transportowych i spedycyjnych..
Specjaliści z którymi współpracujemy
Naszym klientom pragniemy zapewnić kompleksową obsługę i doradztwo we wszystkich aspektach działalności gospodarczej.
Aby sprostać temu zadaniu ściśle współpracujemy z uznanymi:
- - Doradcami Podatkowiymi
- - Kancelariami Prawnymi
- - Kacelariami Notarialnymi
Przedstawiamy tutaj ich dane teleadresowe.
Zapraszamy.