Jak wygląda współpraca z Biurem Rachunkowym?


W skrócie

  • 1. Pod koniec każdego miesiąca Biuro sporządza listy płac oraz deklaracje ZUS dla Państwa firmy oraz przekazuje informacje o przelewach do ZUS-u i dla pracowników w wygodniej dla Państwa formie (e-mail, fax, telefon lub poprzez dostarczenie dokumentów bezpośrednio do Państwa firmy).

  • 2. W ciągu następnych 10 dni klient dostarcza dokumenty do Biura lub przedstawiciel Biura dokonuje odbioru dokumentów w wyznaczonym przez Klienta miejscu i czasie.

  • 3. W ciągu kilku następnych dni Biuro przekazuje informacje o wyniku finansowym za dany miesiąc oraz o ewentualnej wysokości zobowiazań podatkowych.

  • 4. Biuro w imieniu Klienta wystawia potrzebne deklaracje podatkowe i podpisuje je na podstawie udzielonego pełnomocnictwa oraz dostarcza do Urzedów Skarbowych.

  • 5. Biuro wypełnia wszystkie przelewy z tytułu zobowiazań podatkowych i dostarcza do klienta w dogodnej dla niego formie (e-mail, fax, telefon, dostarczenie do siedziby firmy lub na życzenie klienta Biuro może dostarczyc przelewy do placówki banku po uprzednim podpisaniu przelewów przez Klienta zgodnie z kartą wzorów podpisów w banku).

  • 6.Po zamknięciu miesiąca dokumenty księgowe wraz z deklaracjami mogą być przechowywane w Biurze lub przekazywane Klientowi w całości lub w części zgodnie z życzeniem Klienta.

Informujemy, że istnieje możliwość wykonywania usługi w siedzibie Klienta za pomocą programu ksiegowego, który będzie własnością Biura lub Klienta. W takim wypadku strony ustalają termin wykonania usługi oraz wydzielają miejsce i stanowisko komputerowe z dostępem do Internetu i drukarki, na którym osoba oddelegowana z Biura będzie dokonywać rozliczeń.

SZCZEGÓŁOWO
Jeśli dopiero otwierasz działalność gospodarczą to:
    1. Przed podpisaniem umowy:
  • a) spotkanie informacyjne w Biurze Rachunkowym, na którym ustalamy co będzie najlepsze dla Klienta:
    - rodzaj i zakres działalności gospodarczej,
    - wyboru formy opodatkowania,
    - rodzaj prowadzonej dokumentacji księgowej,
    - skutków zatrudnienia pracowników itp., itd.,
  • b) Klient udaje się do właściwego dla miejsca zamieszkania Urzędu Maista i tam rejestruje Działalność Gospodarczą. Opłaty Rejestracyjne - jeżeli takowe występują (opłacasz w kasie UM),
  • c) jeśli zdecydowałeś się na zostanie VAT-owcem musisz jeszcze zapłacić 170zł z tytułu rejestracji dla potrzeb podatku VAT. (opłacisz go w kasie Miejscowość właściwej dla Urzędu Skarbowego - niestety nie w każdym przypadku jest to ta sama kasa),
  • d)po upływie około 7 dni oczekiwania można odebrać wpis i udać się do Biura Rachunkowegow celu podpisania Umowy.
2. Podpisanie umowy:
  • a)do podpisania umowy będą niezbędne następujące dokumenty:
    - wpis do Ewidencji Działalności Gospodarczej (patrz pkt. 1),
    - tytuł prawny do lokalu, w którym zamierzasz prowadzić działalność (jesli działalność jest prowadzona w lokalu innym niż miejsce zamieszkania),
    - potwierdzenie nadania numeru NIP dla osoby fizycznej,
    Niezbędne będą również następujące dane:
    - PESEL,
    - nr dowodu osobistego wraz z informacją o instytucji, która go wydała,
    - imię matki i ojca,
    - nazwisko panieńskie,
    - adres zamieszkania, zameldowania i do korespondencji,
    - nazwa kasy chorych,
    - nazwa zakładu pracy, adres i telefon (jeśli zamierzamy prowadzić działalność pracując jednocześnie na etacie),
    $- nr konta osobistego, jeśli chcemy aby zwrot podatku przychodził właśnie na to konto,(przydatne rozwiąznie)

3. Po podpisaniu umowy:
  • a) w Twoim Imieniu Biuro Rachunkowe może poprowadzić następujące czynności:
    - uzyskanie numeru REGON,
    - uzyskanie NIP dla potrzeb podatku VAT (VAT-R, VAT-UE),
    - zgłoszeniem do Urzędu Skarbowego w tym:
    * wyboru formy opodatkowania,
    * NIP-1,
    * informacji o podpisaniu umowy z biurem rachunkowym,
    * informacji o założeniu książki przychodów i rozchodów,
    * pełnomocnictwa udzielonego dla biura rachunkowego,
    * a także zgłoszeniem do ZUS (jako płatnik i ubezpieczony).
  • b)niezwłoznie po uzyskaniu numeru REGON udajesz się do banku (dowolnego swiadczącego usługi dla Firm) w celu założenia konta firmowego - masz na to 14 dni (posiadanie konta jest warunkiem niezbędnym przy rejestracji w US),
    podpisaną umowę przekazujesz do Biura Rachunkowego, w celu przedłożenia do US,
  • c) w celu ułatwienia współpracy do dnia 5 każdego miesiąca dostarczasz do Biura Rachunkowego dokumenty księgowe
    (nasz Przedstawiciel może je odebrać w Twojej siedzibie z potwierdzeniem odbioru),
  • * istnije mozliwość ustalenia indywidualnego planu odbioru dokumentów
  • d) Biuro Rachunkowe przekazuje Tobie wysokość wyliczonych składek do ZUS w celu wykonania przelewów.
  • Przelewy należy wykonać do:
    - 10-go każdego miesiące jeśli nie zatrudnaisz pracowników,
    - 15-go każdego miesiaca jeśli w Twojej firmie zatrudnione są inne osoby.
  • e) Biuro Rachunkowe przekazuje Tobie wysokość wyliczonych kwot przelewu do US z tytułu:
    - podatku dochodowego płatnego do 20-go każdego następnego miesiąca po miesiacu rozliczeniowym
    (np do 20 lutego za miesiac styczeń),
    - podatku VAT płatnego do 25-go każdego następnego miesiąca po miesiącu rolizczeniowym,
  • f) Biuro Rachunkowe zaproponuje Ci możliwiść przejącia wszystkich obowiązki związanych z kontaktami z US i ZUS, jak również podczas kontroli jakiegokolwiek Urzędu.


Jeśli prowadzisz już działalność to:
    1. Przed podpisaniem umowy:
  • a) do podpisania Umowy o Świadczenie Usług będą niezbędne następujące dokumenty:
    - wpis do ewidencji działalności gospodarczej,
    - tytuł prawny do lokalu, w którym prowadzisz działalność,
    - potwierdzenie nadania numeru NIP dla osoby fizycznej lub potwierdzenie nadania numeru NIP dla potrzeb podatku VAT,
    - ostatni NIP-1,
    - REGON,
    - kopię ZFA i ostatnie DRA,
    - umowę firmowego rachunku bankowego,
    - potwierdzoną kopie złożenia do US informacji o wyborze formy opodatkowania na dany rok oraz o założeniu i prowadzeniu książki przychodów i rozchodów (oczywiście jeśli taką prowadzisz),
    - kopię ZFA i ostatnie DRA,
    - kopię ZFA i ostatnie DRA,

  • 2. Po podpisaniu umowy:
  • Po podpisaniu Biuro Rachunkowe "CERTS" s.c. przejmie na sie obowiązki i odpowiedzialoność jak będzie określona w statusie warunków umowy stanowiących integralną część

Biuro Rachunkowe współpracuje z podmiotami gospodarczymi z różnych miast

Jedyne obowiązki klienta w zakresie współpracy na odległość:
° gromadzenie dokumentacji z całego miesiąca,
° jedna przesyłka zgromadzonych dokumentów raz w miesiącu do siedziby biura,
° możliwość odbioru przez Naszego Przedstawiciela,

Korzyści dla klienta:
°przeniesienie wszystkich obowiązków na rzecz Biura Rachunkowego,
°możliwość skupienia się wyłacznie na prowadzeniu działalnosci gospodarczej,
°pewność fachowej obsługi podatkowo-ksiegowej,


Usługi on-line:
°elektroniczny kanał komunikacji (mail), czas oczekiwania na odpowiedź do 2 h,
°raporty mailowe,
°wysyłka na maila KPiR/KH, rejestrów VAT, składanych deklaracji ...
°dowody bankowe do wpłat za zobowiązania otrzymywane na maila
°roczne porównanie form opodatkowania
°wymiana dokumentów pomiedzy biurem a urzędami i ZUS przy użyciu podpisu elektronicznego


Zufali Nam.

Obsługujemy klientów z całej Polsce, w tym również klientów mających wiele lokalizacji. Naszym celem strategicznym jest poszerzanie portfela klientów i zdobycie czołowej pozycji na rynku usług outsourcingowych w zakresie księgowości w Polsce i Europie Centralnej.

Nawiązujemy współpracę z Przedsiębiorcami z różnych dziedzin gospodarki.
Dlatego Nasza wiedza ogólna musi stac na wysokim poziomie abyśmy skutecznie mogli rozmawiac z Naszymi partnerami.
Prezentujemy kilku kluczowych klientów:

Biuro Rachunkowe "CERTUS" s.c. prowadzi obsługę księgową firm w następujących branżach:

Rozwijamy sie w każdej dziedzinie...

W działaniach Biura Rachunkowego "CERTUS" s.c. kładziemy nacisk na profesjonalną obsługę Klienta poprzez bliską współpracę i tworzenie długofalowych relacji.
Dążąc do pełniejszego poznania potrzeb naszych Klientów, stworzyliśmy strukturę branżową, w ramach której do poszczególnych branż przypisany jest zespół doradców posiadających specjalistyczną wiedzę i praktyczną umiejętność rozwiązywania problemów specyficznych dla danego sektora.

Rynek Medyczny

Prowadzenie działalności gospodarczej w takich warunkach wymaga nieustannego podejmowania trudnych decyzji..

Rynek Budowlany

Świadczymy usługi, które charakteryzuje wysoka jakość oraz ukierunkowanie na generowanie wartości dodanej.



Rynek Handlu i Usług

Wspieramy w obniżaniu kosztów i podnoszeniu wydajności, pomagając określić długoterminową politykę zrównowazonego rozwoju...

TRANSPORT

Posiadamy specjalistyczną wiedzę o branży i rozumiemy zasady oraz specyfikę funkcjonowania firm logistycznych, transportowych i spedycyjnych..



możesz od razu wyepłnić FORMULARZ KONTAKTOWY

Specjaliści z którymi współpracujemy

Naszym klientom pragniemy zapewnić kompleksową obsługę i doradztwo we wszystkich aspektach działalności gospodarczej.


Aby sprostać temu zadaniu ściśle współpracujemy z uznanymi:

  • - Doradcami Podatkowiymi
  • - Kancelariami Prawnymi
  • - Kacelariami Notarialnymi

Przedstawiamy tutaj ich dane teleadresowe.
Zapraszamy.